Meezingmiddag 2023

Op zaterdagmiddag 29 juli jl. organiseerde een groep vrijwilligers van de Bunt in samenwerking met zorginstantieTWB en welzijnsinstelling BWI een “meezingmiddag” speciaal bestemd voor Dementie- of Alzheimerpatiënten die nog thuis verzorgd worden. Uiteraard waren hun mantelzorgers daar ook voor uitgenodigd.

Ongeveer 30 mensen werden in de huiskamer verwelkomd met koffie en gebak. Het muzikale gedeelte werd verzorgd door Adri Gelten, die een repertoire van 20 Nederlandstalige liedjes had samengesteld “uit de oude doos”. Alle genodigden en overige aanwezigen kregen een boekje met de teksten van de liedjes, dus kon er volop meegezongen worden op de begeleidingsmelodieën . En dat deden ze ook, uit volle borst!

In de pauze kregen alle aanwezigen 2 pannenkoeken met suiker of stroop, gemaakt door Eduarda Helinski, die daarmee werd bevorderd tot eerste pannenkoekenbakster van stichting de Bunt. De vrijwilligers schonken volop koffie, thee of frisdrank voor de mensen in en er hing een heel leuke sfeer in onze huiskamer.

Na het muzikale programma kregen alle mensen nog een legpuzzel mee naar huis, met een afbeelding van de “leesplank”, die in hun kinderjaren werd gebruikt om hen te leren lezen. Om 17.00 uur werd deze middag afgesloten en keken alle aanwezigen terug op een heel gezellige middag.

Reacties zijn gesloten.