H u i s re g e l s

Huishoudelijk Reglement Ontmoetingscentrum De Bunt

April 2022

• Dit reglement heeft betrekking op de locatie Hogebergdreef 55b in Putte geheten: “Ontmoetingscentrum De Bunt”.
  • De dagelijkse leiding over alle ruimtes van het Ontmoetingscentrum is in handen van de Coördinator van De Bunt. Deze is tevens het aanspreekpunt voor alle vragen en problemen van vrijwilligers en bezoekers.
  • Stichting De Bunt wordt in dit document verkort aangeduid met De Bunt
  • Alles waarin dit reglement niet voorziet, wordt besloten door het bestuur van De Bunt.

1. Gebruik van de ruimtes

1. In het gedeelte van het gebouw dat ter beschikking is gesteld aan De Bunt vinden uitsluitend activiteiten plaats die behoren tot het doel van De Bunt zoals dat is vastgelegd in de statuten.
  2. Er worden geen ruimtes verhuurd aan derden of aan andere organisaties. Anderen huren ruimte in MFC de Biezen.
  3. Het is verboden te roken in het gebouw
  4. De Verantwoordelijke voor een activiteit zorgt er voor dat de gebruikte ruimte weer schoon en opgeruimd wordt achtergelaten. Dat laatste betekent: verplaatst meubilair terugzetten, afval in de centrale vuilnisbak, vuile vaat in de vaatwasser, enz.

2. De Huiskamer

1. De Huiskamer is het voor iedereen tijdens de openingstijden toegankelijke deel van het Ontmoetingscentrum .
  2. Iedereen die actief is in De Bunt (bezoekers, vrijwilligers, bestuur, enz) moet zich respectvol gedragen ten opzichte van de anderen. Zowel in houding als in taalgebruik. Degene die dat niet doet, kan de toegang tot De Bunt worden ontzegd.
  3. De momentane leiding over de Huiskamer en de daar behorende middelen en materialen is in handen van een door de Coördinator aangewezen Gastheer / Gastvrouw .
  4. Bezoekers houden zich aan de instructies van de momentane leiding. Degene die dat niet doet, kan door de momentane leiding de toegang tot De Bunt worden ontzegd.

3. Activiteiten

1. Activiteiten worden alleen georganiseerd met toestemming van het bestuur van De Bunt en onder leiding van een Verantwoordelijke.
  2. De Verantwoordelijke van een activiteit kan onkosten vergoed krijgen die tevoren zijn overeengekomen met het bestuur.
  3. Als een activiteit vereist dat een deelnemer over materialen of middelen (zoals boeken of gereedschappen) beschikt die niet beschikbaar worden gesteld door De Bunt, dan dient de deelnemer die in principe zelf aan te schaffen.
  4. Het is toegestaan dat de Verantwoordelijke voor een activiteit de gebruikte materialen en middelen levert en de kosten daarvan in rekening brengt bij de deelnemers .
  5. Als een activiteit kosten met zich meebrengt voor De Bunt, dan worden die kosten door De Bunt in rekening gebracht bij de deelnemers.
  6. Als een gedeelte van de kosten worden gedekt door een donatie/subsidie/etc. dan worden alleen de resterende kosten in rekening gebracht bij de deelnemers.
  7. Als een deelnemer niet in staat is om zijn of haar kosten te betalen, dan zal De Bunt helpen daarvoor een oplossing te zoeken in de vorm van een individuele compensatie.

4. Niet-storen bij activiteiten

1. De Verantwoordelijke van een activiteit besluit of derden tijdens de activiteit de gebruikte ruimte binnen mogen komen / de activiteit mogen verstoren.
  2. Als verstoren niet mag, informeert de Verantwoordelijke de Gastheer / Gastvrouw van de Huiskamer hierover voordat de activiteit begint en zet de “niet storen-indicator” aan van de ruimte waarin de activiteit plaatsvindt. Na afloop van de activiteit zet de Verantwoordelijke die indicator ook weer uit .

5. Uitleen

1. De Bunt kan eventueel gereedschappen en hulpmiddelen (zoals een rolstoel of een rollator) uitlenen. De maximale gebruiksduur en de in rekening te brengen vergoeding worden per geval bepaald door het bestuur.
  2. De Bunt is niet verantwoordelijk voor ongelukken en ongevallen ten gevolge van het gebruik hiervan.

6. Eten en drinken

1. De Bunt biedt alleen het volgende aan haar bezoekers: Koffie en thee; water; melk / karnemelk; frisdrank.
  2. Kleine maaltijden worden door de momentane leiding verzorgd; de benodigdheden hiervoor worden door de Bunt zelf ingekocht.
  3. Zelf nuttigen van meegebracht gebak en koeken is toegestaan, maar De Bunt is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen bij problemen met de kwaliteit.
  4. De Verantwoordelijke van de activiteit in de Vergaderruimte verzorgt zelf het eventueel te nuttigen eten en drinken.
  5. Alcoholische dranken worden afgenomen van MFC de Biezen.
  6. Het gebruik van alcoholische dranken en andere vergunningplichtige waren is alleen toegestaan onder de vergunning van MFC de Biezen.

7. AVG

1. Iedereen die actief is in De Bunt (bezoekers, vrijwilligers, bestuur, enz) moet zich houden aan de “Gedragscode Privacy De Bunt”. Deze code ligt ter inzage in de locatie van De Bunt en is in te zien op de website van Stichting De Bunt.
  2. Iedereen die actief is in De Bunt (bezoekers, vrijwilligers, bestuur, enz) kan zijn persoonlijke gegevens laten noteren in het “Register van Persoonsgegevens” van De Bunt. Deze registratie vindt plaats op vrijwillige basis en heeft tot doel a) om contact op te kunnen nemen met de betrokkene indien dat nodig is; b) om in geval van een calamiteit de huisarts en/of de contactpersoon te kunnen waarschuwen; c) om adequaat te kunnen reageren in het geval van bijzondere persoonskenmerken.
  3. Deze persoonsgegevens kunnen alleen ingezien worden door degene die de leiding heeft op de betreffende locatie en door de secretaris (in de vorm van de back-up).

Reacties zijn gesloten.